Thursday, March 30, 2017

Update to Barbie Skin Tone Match Guide

I'm still hanging out somewhere in the vicinity of the living world.
I finally made some updates to the MtM Barbie Skin Tone Match Guide.
Thanks to Joanna S for the input!

The inspiration for the update were some new doll, of course. Firstly, this lady - Barbie Fashionistas 2016 Doll 49 Double Denim. Her first pictures made ma say "meh". Blonde, blue eyes, pink lips - boring. However, a second look revealed a lovely mold and some of the pictures showed her with a very pale lip, which I loved. The reality was not that good, but still interesting enough.

Nadal bujam się gdzieś w okolicach świata żywych.
W końcu zrobiłam aktualizację Przewodnika po Odcieniach Cery Barbie MtM
Podziękowania dla Joanny S za pomoc! 

Inspiracją były oczywiście nowe lalki. Po pierwsze, ta dama - Barbie Fashionistas 2016 Doll 49 Double Denim. Na jej pierwsze zdjęcia zareagowałam "meh". Blondynka, niebieskie oczy, różowe usta - nuda. Drugi rzut oka ujawnił ciekawy mold, a na niektórych obrazkach wydawała się mieć bardzo blade usta, które mnie zachwyciły. W rzeczywistości nie jest aż taka dobrze, ale wystarczająco interesująco.

Barbie Fashionistas 2016 Doll 49 Double Denim



There were also some surprises. This Fash is quite similar to Made to Move Martial Artist. I even considered buying only the latter, but Fashionistas turned out to have paler lips and lighter hair, which I liked more. So, I brought her home being convinced I could put her on an MtM body of any other blonde. Wrong! She is orange like a victim of carrot juice overuse! I don't know if this is a factory glitch or a new permanent feature of Barbie's skin tone.
Second surprise is that Martial Artist is also more orange than MtM Pink Top Blonde, but still not as much as Fash. I was left with no poseable body for miss #49.
So, I followed a hunch and bought MtM Light Blue Top Redhead. And, despite what my regions of the internet say, she is not the same hue as Pink Top! She is totally orange and a perfect match for Double Denim!

Nie obyło się bez niespodzianek. Ta Fash jest dość podobna do Made to Move Martial Artist (sztuki walki). Rozważałam nawet zakup tylko tej drugiej, ale Fashionistka okazała się mieć bledsze usta i jaśniejsze włosy, które podobają mi się bardziej. Kupiłam ją, przekonana, że przełożę ją na ciałko dowolnej blondynki MtM. Błąd! Jest pomarańczowa jak ofiara przedawkowania karotki! Nie mam pojęcia, czy to błąd fabryki, czy nowa stała cecha odcienia cery Barbie.
Drugą niespodzianką było to, że Martial Artist jest również bardziej pomarańczowa od blondynki Pink Top (w różowej bluzce), ale nadal nie tak pomarańczowa jak Fash. Zostałam bez artykułowanego ciałka dla panny #49.
Wiedziona przeczuciem, nabyłam rudą MtM Light Blue Top (w jasnoniebieskiej bluzce).. Mimo tego, co twierdzą moje rejony internetu, nie jest identyczna z Pink Top (w różowej bluzce)! Jest całkiem pomarańczowa i idealnie pasuje do Double Denim!
Left: Fashionistas Barbie #49 Double Denim  on MtM redhead body; Right: Fashionistas Barbie #14 Powder Pink on MtM Pink Top blonde body
Po lewej: Fashionistas Barbie #49 Double Denim  na ciałku rudej MtM; Po prawej: Fashionistas Barbie #14 Powder Pink na ciałku blondynki MtM w różowym topie
L: MtM Martial Artist; R: Barbie Fashionistas #49 Double Denim
Made to Move Barbie redhead/light blue top
L to R: MtM Pink Top (neutra), MtM  Light Blue Top/redhead, MtM Martial Artist, MtM Pink Top again (neutra)

L to R: MtM Purple Top (nostalgic), MtM Pink Top (neutra), MtM Martial Artist, MtM Blue Top (LA tan), MtM Light Blue Top/redhead, MtM Orange Top, Mtm Yellow Top
The last doll for today is Fashionistas #51 Polka Dot Fun. Last time I saw her, I left her at the shop utterly disappointed - she was unbearably wonky. This time I found a perfect specimen and fell in love again. The surprise is her skin tone, again. I really like her body type and have no intentions of changing her to a more articulated one, however, for all of the customizers out there, this may be valid. She is darker than nostalgic, but more yellow than neutra. I've never seen this skin tone on any doll before.

Ostatnią lalką  na dzisiaj jest Fashionistas #51 Polka Dot Fun. Ostatnim razem, kiedy ją widziałam, zostawiłam ją w sklepie głęboko rozczarowana - była niemożliwie zezowata. Tym razem znalazłam egzemplarz idealny i ponownie się zakochałam. Niespodzianką jest, znowu, jej kolor skóry. Podoba mi się jej typ ciałka i nie zamierzam go zmieniać, ale dla wszystkich przerabiaczy gdzieś tam ,to może być istotne. Jest ciemniejsza niż nostalgic, ale bardziej żółta niż neutra. Nie widziałam dotąd tego odcienia na żadnej innej lalce.
Fashionistas Barbie #51 Polka Dor Fun

The final surprise was that all of the new dolls have soft, glueless heads!

Ostatnią niespodzianką było to, że wszystkie nowe lalki mają miękkie główki bez kleju!
L to R: MtM Purple Top (nostalgic), Fashionistas #51, MtM Pink Top (neutra)
Fash #49 Double Denim and MtM Martial Artist


16 comments:

  1. myślę wciąż nad zamkniętoustą i nawet Jej nietuzinkowa
    cielistość nie stanowiłaby przeszkody - ale już niunia,
    której barwa zbytnio się żółci - rozczarowała mnie swą
    cerą - choć pysiałek i włosy przypadły mi do gustu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blondi mogę z czystym sumieniem polecić, tym bardziej, że żadna z lalek, które w tym roku trafiły w moje łapki, nie miała kleju w głowie. A druga na żywo też nie wygląda źle, ten kolor cery wygląda bardzo naturalnie na niej. :)

      Delete
  2. Thank you for this guide! I'm still looking to rebody several of my dolls.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're welcome, hope it helps. I guess it's my obsessive trait at work. I am still looking to rebody lots of my gals too! I find the darker skinned especially difficult to rebody.

      Delete
  3. Różnorodność odcieni skóry lalek Barbie z jednej strony cieszy, ale z drugiej stwarza też niemałe problemy. Białowłosa, zamkniętousta jest naprawdę godna uwagi, podobnie jak 51 Polka, której oczy na Twoim zdjęciu normalnie błyszczą! Jest super!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jak na pospolitą blondynkę, jest naprawdę ciekawa. Obie panny bardzo mnie cieszą. :)

      Delete
  4. Świetny jak i dość interesujący wpis, a co najważniejsze uświadomiłaś dobrą lekcją :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    ReplyDelete
  5. Super przewodnik <3 napewno skorzystam <3

    ReplyDelete
  6. Trochę mnie przeraża ta różnorodność kolorystyczna :) Chyba będę musiała zabierać do sklepu głowy do ewentualnego przełożenia :):):)

    ReplyDelete
  7. Thanks for sharing this color match guide. Good to know which articulated bodies match which Fashionista dolls.

    ReplyDelete
  8. Ciekawy wpis. Też zauważyłam, że praktycznie każda lalka w innym kolorze. No nie na moje nerwy i portfel szukanie ciała do głowy. Chciałabym przenieść głowę Pretty in python na inne ciało ale nawet nie mam gdzie porównać, bo u nas w sklepie tylko 3 blondynki stoją... Trudno, będę kochać taką jak Mattel stworzył. Może kiedyś ☺

    ReplyDelete
  9. do jakiego ciała mtm bezie pasowała glowka dyy99 ta nowa z błekitnymi wlosami??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na razie nie wiem, nie miałam jej jeszcze w ręku.

      Delete
  10. There's something wrong...no way "yellow top" is that pale! I have the doll and she is CHOCOLATE color! Orange top has Nikki skin tone...
    Too much photo editing in here.

    ReplyDelete
  11. Really useful guide, would like to know if there's any new match for the m2m light blue top one besides double denim

    ReplyDelete
  12. Are you any good at matching 90s Barbie skin tones to the M2M doll bodies? I need to know because most of my 90s dolls legs have buckled.

    ReplyDelete