Saturday, February 18, 2012

Favourite dolls: Barbie Basic Jeans #4

This girl's got some features that are likely to show up on this blog quite often: mix red hair, green eyes, pale lips and goddess mould and you have a doll I probably will like very much.


Her original outfit is simple and universal. And it realises one of my childhood dreams - realistic Barbie jeans. I like it, but prefer it on other dolls.

Sweet "B" on the pocket. :)

Besides pretty face and fabulous hair, she was quite dull, until I gave her a poseable body. She's so alive now! A dress I made recently with no particular doll in mind fits her perfectly.



The dress was inspired by mermaid looks - the bodice is made of shells or scales and the skirt is weed-like. :) I'm really happy with the effect.

10 comments:

  1. Ona jest cudowna ! ma taką delikatną twarz ;) pozdrawiam M.S ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mi też się podoba. :) Na promo miała chyba bardziej cieliste usta i na początku byłam nieco rozczarowana tym, że są w rzeczywistości różowe, ale już się przyzwyczaiłam.

      Delete
  2. Kurcze, jaka piękna sukienka! Co to za wzór? Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję! Żaden konkretny, po prostu wykorzystałam kilka, które akurat przyszły mi do głowy - wachlarzyki i wzór kwiatków do wykańczania chusteczek. :)

      Delete
  3. To jedna z piękniejszych Basicowych lalek, a w twojej sukience wygląda fantastycznie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zgadzam się, to pierwsza i jak na razie jedyna Basiczka, którą nabyłam. Reszta mi się podoba, ale nie aż tak, żeby je mieć. Dziękuję!

      Delete
  4. Wg mnie jest ona najpiękniejszą spośród wszystkich Basic. Bardzo chciałabym ją mieć ;p
    Zazwyczaj tego typu sukienki mi się nie podobają, ale ta jest fantastyczna! Piękny kolor i wzór

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zdradzę Ci coś: nie lubię szydełkowych sukienek, wkurza mnie, że nie trzymają skali. Niestety, uwielbiam je robić, dlatego przynajmniej staram się, żeby były delikatne. ;)

      Delete
  5. Hello from Spain: congratulations on the basics Barbie jeans. I bought a month ago and is one of my favorites. The dress you made is beautiful. It fits you well. Keep in touch

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! I bought her nearly a year ago, but she got the new body recently. :)

      Delete